vineri, 20 mai 2011

De ce nu-mi place sa desenez si sa pictez vaze cu flori

Vaza cu flori este subiectul preferat al multor pictori. Pana acum am văzut prin expoziții foarte multe vaze cu flori, atât de multe incat multe dintre ele seamănă izbitor de mult cu altele făcute de alți artiști. Foarte mulți artiști reiau iar si iar in mod obsesiv subiectul acesta al vazei cu flori.

De ce evit eu sa pictez si sa desenez vaze cu flori? Motivul e simplu. Nu-mi plac florile in vaza pentru ca o floare rupta e o floare moarta iar o pictura cu o glastra cu flori e după cum bine ii spune si numele o natura moarta. Eu prefer sa vad plantele in mediul lor natural, vii, cu rădăcinile in pamant, crescând, înflorind, făcând fructe si in loc sa pierd vremea picatand flori prefer sa le fotografiez pentru ca o fotografie cu o floare in mediul ei natural lăsata acolo este mult mai vie decât o pictura cu flori rupte si puse intr-un vas cu apa.  Am văzut multe persoane care au prostul obicei de a rupe florile. Eu nu sunt de acord cu așa ceva pentru ca o floare rupta sau tăiata, separata de radacina este o floare moarta, e o mortaciune la fel ca si un animal jupuit si împăiat chiar daca inca nu a început sa se vestejească.

Mai jos sunt cateva flori pe care am preferat sa le fotografiez.

Ca sa nu ziceți ca sunt certata cu lumea vegetala iată câteva dintre desenele mele reprezentand plante, plante vii, nu moarte cum picteaza alții.

O floare - Un mugure floral ce se pregateste de inflorire desen in creion

Aceasta este o floare vie, o floare tanara care inca nu s-a deschis.

Nufar

Aceștia sunt niște nuferi înfloriți, iar mai jos este o planta extraterestra sau mai bine zis o ființa extraterestra care este in acelasi timp si planta si animal.

Planta

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails