miercuri, 2 februarie 2011

Sappho si fata care a trebuit sa paraseasca insula

Sappho-03

Acesta este desenul meu in pix inspirat din una dintre poeziile prin care poeta Sappho isi exprima tristețea provocata de plecarea unei fete care trebuia sa paraseasca insula pentru a se mărita împotriva voinței ei. In Grecia antica fetele care refuzau sa se mărite erau aspru pedepsite ajungând chiar sa fie violate si omorâte.

Nu am mai primit nici o veste de la ea

As fi vrut cu adevarat sa mor
Atunci cand ea a plecat ; a revarsat
Un rau de lacrimi si mi-a marturisit , "Trebuie sa induram
Aceasta despartire Sappho .Plec fara voia mea ."
Eu i-am spus , "Du-te si fii fericita
Dar aminteste-ti ( cum bine stii)
De cea pe care o lasi in urma, incatusata de dragoste.
Daca ma vei uita , adu-ti aminte , totusi,
De ofrandele noastre catre Afrodita
Si de frumusetea pe care am impartasit-o ,
De toate tiarele din violete ,
Boboci de trandafir impletiti cu marar si
Sofran inconjurandu-ti gatul fraged ,
De mirtul presarat peste capul tau
Si de fetele de pe divanele moi implinindu-si
Tot ce si-au dorit din inima ,
Caci daca nu sunt alte voci
Care sa se adune in coruri decat ale noastre ,
Nici o poiana nu va inflori in primavara far' de cantec ..."

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails