marți, 14 ianuarie 2014

Eminescu si homosexualitatea

Am facut pictura de mai sus fiind inspirata de poezia "Atat de dulce", scrisa nu de Sappho din insula Lesbos ci de nimeni altul decat Mihai Eminescu. Poezia "Atat de dulce" nu se preda in scoli si a fost cenzurata pentru ca prezinta un adevar care ar zgaria pe creier multi extremisti de dreapta care imbina fundamentalismul ortodox cu neonazismul si in mod abuziv il amesteca pe Eminescu cu Corneliu Zelea Codreanu si alti legionari odiosi. Poezia atesta ca Eminescu nu a fost homofob, ba chiar avea o atitudine destul de toleranta si deschisa fata de homosexuali si lesbiene, in cercul sau de prieteni existand lesbiene care erau indragostite de iubita lui, iar poetul nu le blama pentru asta.
Inainte sa aruncati cu pietre dupa cei care sunt altfel decat voi cititi aceasta poezie.

Atât de dulce ești, nebuno,
Că le ești dragă tuturor,
Cunosc femei ce după ochii
Și după zâmbetul tău mor.

Femei frumoase și copile
Te-ar îndrăgi, te-ar săruta.
Tu ai iubirea tuturora ­
Și numai eu iubirea ta.

Un farmec blând de fericire
Tu răspândești oriunde-i sta ­
Ești fericirea tuturora
Și eu sunt fericirea ta.

De râzi, se desprimăvărează,
Învie totul unde-i sta,
Căci tu ești viața tuturora
Și numai eu viața ta.

De dragul tău și flori și oameni
Și stele să trăiască vor.
Pe mine mă iubești tu numai
Și numai eu doresc să mor.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails