duminică, 17 noiembrie 2013

Doua fete sarutandu-se

Azi a fost una din putinele zile in care nu am desenat si nu am pictat nimic deoarece sunt destul de stresata, am o perioada incarcata si mai am si mama internata in spital cu pneumonie si a trebuit sa ma duc sa o vizitez, asa ca in putinul timp ramas m-am hotarat sa scriu o postare despre una dintre creatiile lui Boris Vallejo, unul dintre artistii mei preferati. Trebuie sa recunosc ca opera lui m-a inspirat inca din anul 2000, cand am inceput sa fac primele mele desene si picturi. Atunci aveam creatiile lui Vallejo si a le lui Royo decupate din diverse reviste si lipite pe uas dormitorului ca sa pot privi seara si dimineata frumusetea si armonia trupurilor atletice dar in acelasi timp feminine desenate de Royo si Vallejo. Amazoanele lui Vallejo m-au fascinat, fiind exactul genul de amazoana la care visam atunci dorindu-mi sa ma simt iubita si proetjata.
"Cantecul de sirena" dateaza din 1984 si prezinta doua femei sarutandu-se. Ma intreb cate controverse si scandaluri o fi iscat aceasta creatie? Oare a fost la vremea ei la fel de hulita ca si ale mele?

Pe vremea cand eram in liceu am desenat doua femei intr-o ipostaza ce ar sugera un sarut si o femeie care era colega de serviciu cu mama a dar peste desenul respectiv si a sarit la mine sa ma bata, iar acum dupa atatia ani desenele mele pe aceasta tema nasc controverse aprinse si scandaluri. Am fost acuzata ca "promovez imoralitatea lesbianismul si prostitutia"(care sunt tot una pentru mintile incuiate si ignorante) si "stric sufletele copiilor". Este trist ca romanii, rusii si alte popoare din estul Europei nu sunosc adevarul stiintific, si anume ca un copil nu va deveni homosexual sau lesbiana doar pentru ca vede desenele mele sau alte creatii ce abordeaza acest subiect, asa cum nu va deveni pedofil daca vede nuduri sau criminal daca vede filme cu criminali atata timp cat nu ii este scris in genom sa se comportre intr-un fel sau altul. Populatiile ignorante si indosctrinate de crestinism din estul Europei nu stiu si nu vor sa stie ca multe caracteristici comportamentale ale omului, cum ar fi tipul de personalitate, autismul sau homosexualitatea sunt determinate genetic, nu invatate. Am primit chiar si cuvinte grele, injuraturi si amenintari cu moartea din cauza acestor desene considerate imorale de diversi extremisti de dreapta, fundamentalisti religiosi si inapoiati ignoranti si cu tupeu.

Imi aduc aminte cum o pictorita care altceva decat flori nu a pictat toata viata ei zicea ca promovez prostitutia, confundand iubirea pura pe care o prezint in aceste desene si picturi cu sexul mecanic facut pentru bani si asociat de multe ori cu infractionalitatea. Cat de ignoranti si e intoleranti pot sa fie romanii.
Si desenul de mai sus a nascut controverse fiind aspru criticat de o pictorita de icoane care sustinea ca voi da socoteala in fata lui Dumnezeu si voi ajunge in iad pentu aceste desene, asa cum "Inger si demon" a generat atat reactii pozitive cat si reactii negative la expozitia "Univers eminescian" din Herastrau, unde a fost expus in ianuarie.




Un comentariu:

Anonim spunea...

E curios ca, pe cat de mult dispretuiesti crestinismul, pe atat de mult copiezi comportamentul tipic de crestin, martirizandu-te pentru a cersi simpatie.

Sunt SIGURA ca majoritatea celor care te-au criticat, n-au facut-o pentru ca au fost ofensati la nivel visceral, imediat, ci pentru ca pur si simplu desenele tale sunt un pic cam... meh, kitschoase. Ai 2-3 schite acceptabile, facute cu ceva competenţă, dar majoritatea sunt mult sub nota de trecere, şi, participand la expozitii, postand pe net, nu faci decat sa suprasaturezi si sa devalorizezi o piaţă culturală deja aflata in prapastie.

Ai oarecare talent, dar ai 0 (zero) discernamant.

Related Posts with Thumbnails