vineri, 8 noiembrie 2013

Corinna, muza poetului Ovidiu

Azi am realizat acest desen reprezentand-o pe Corinna, muza poetului roman Ovidiu, asa cum acesta a descris-o in poezia Amores
Din pacate nu am gasit o traducere in limba romana a a cestui text si poezia odata tradusa isi pierde muzicalitate asa ca am preferat sa postez versurile originale, asa cum le-a scris Ovidiu

aestus erat, mediamque dies exegerat horam;
    adposui medio membra levanda toro.
pars adaperta fuit, pars altera clausa fenestrae,
    quale fere silvae lumen habere solent,
qualia sublucent fugiente crepuscula Phoebo,
    aut ubi nox abiit, nec tamen orta dies.
illa verecundis lux est praebenda puellis,
    qua timidus latebras speret habere pudor.
ecce, Corinna venit, tunica velata recincta,
    candida dividua colla tegente coma,
qualiter in thalamos famosa Semiramis isse
    dicitur, et multis Lais amata viris.
deripui tunicam; nec multum rara nocebat,
    pugnabat tunica sed tamen illa tegi;
quae cum ita pugnaret, tamquam quae vincere nollet,
    victa est non aegre proditione sua.
ut stetit ante oculos posito velamine nostros,
    in toto nusquam corpore menda fuit:
quos umeros, quales vidi tetigique lacertos!
    forma papillarum quam fuit apta premi!
quam castigato planus sub pectore venter!
    quantum et quale latus! quam iuvenale femur!
singula quid referam? nil non laudabile vidi,
    et nudam pressi corpus ad usque meum.
cetera quis nescit? lassi requievimus ambo.
    proveniant medii sic mihi saepe dies.

2 comentarii:

Anonim spunea...

ti-am trimis mai multe..."comentarii"vizavi de operele care iti ies printre degete, dar nu sunt eu cea mai indreptatita sa fac astfel de aprecieri, nu din cauza IQului meu sau a altor chestii,ci ptr ca cel de sus nu m_a inzestrat cu o astfel de hai sa-i spunem...Viziune, dar cum iubesc femeile ca si tine nimic nu ma impiedica sa iti spun ca as vrea sa te cunosc f.mult, poate cine stie?sa te si iubesc si mai mult decat visezi tu in desenele tale, pentru ca eu nu mai am "probleme"cu recunoasterea "orientarii"mele-iubesc femeia si asta amiubit intotdeauna!nr.meu ti-l dau inca odata-0767233274,mirela din c-ta

Anonim spunea...

uuuu... mirela din constantza vrea sa-ti linga ciscumstantza.

si eu care credeam c-a devenit plictisitor blogul asta

Related Posts with Thumbnails