duminică, 19 mai 2013

O pictura facuta de un copil de etnie rroma de la un centru de plasament

Ieri am fost la ONGFest si intre aletle am vazut aceasta pictura facuta de un copil de etnie rroma dintr-un centru de plasament, o pictura plina de soare, lumina si culoare. Nu stau sa critic aceasta pictura din punct de vedere artistic si nici nu sunt eu in masura sa spun cat de talentat este acest copil avand in vedere ca eu cand eram la varsta lui nu imi placea absolut deloc sa pictez si m-am apucat de desen si pictura la 13-14 ani dar din ce observ aici se pare ca este vorba despre un copil destul de mic ca varsta care spre deosebire de alti copii a plasat soarele in pareta stanga, nu in dreapta cum apare foarte des in desenele si picturile copiilor, la fel ca si copacul care pare sa se agate cu radacinile sale de trecut (partea stanga in subconstientul uman reprezinta trecutul), un copac cu ramurile putin mai inchise la culoare decat trunchiul (ceea ce indica o oarecare anxietate in relatiile cu ceilalti), lipsite de flori sau de fructe,  si scurte dar toate inaltandu-se spre cer, ceea ce indica ca acest copil avea o stare de spirit destul de buna cand a facut desenul, ramurile in jos indicand o depresie. Faptul ca radicinile acestui copac sunt ascunse sub iarba verse, neffind nici macar suferate indica lipsa afectiunii parentale. Judecand dupa felul cum a relaizat copacul acest copil are anumite dificultati in relatiile cu ceilalti si a suferit din caua lipsei parintilor si prezenta florilor, fluturele colorat si formele rotinjute ma fac sa cred ca este vorba de o fetita. Mai observ in aceasta pictura preferinta pentru numarul 3, fiind insirate 3 flori foaret asemanatoare intre ele si 3 baloane.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails