sâmbătă, 28 aprilie 2012

Rodica lui Nicolae Grigorescu sau fata de pe bancnota de 10 lei



Rodica lui Nicolae Grigorescu asa cum apare ea pe bancnota de 10 RON
O vedem in fiecare zi cand mergem la piata, primim salariul sau ne platim facturile insa putini mai au timp sa-i acorde atentie si sa se intrebe cine este aceasta tarancuta draguta de pe bancnota de 10 RON. Mie chipul ei ce emana iubire si caldura mi-a atras atentia asa ca am fost curioasa si am aflat ca o chema Rodica si l-a inspirat pe pictorul Nicolae Grigorescu. Mi-ar fi placut sa pot afla mai multe despre ea dar din pacate nu am gasit nicaieri informatii suficiente.

Rodica de Nicolae Grigorescu

Rodica la parau de Nicolae Grigorescu

Primavara, tablou de Nicolae Grigorescu
Rodica a servit ca model pentru cel putin 3 dintre tablourile lui Nicolae Grigorescu si trebuie sa recunosc ca si pe mine m-a fascinat cu frumusetea, naturaletea si prospetimea ei iar mai jos sunt cateva dintre desenele mele avand-o ca muza pe aceasta fata simpla de la tara care l-a inspirat pe Grigorescu.


Eu si Rodica lui Grigorescu


Rodica ma fascineaza pentru ca seamana foarte mult cu femeia care este alaturi de mine in majoritatea viselor mele desi inca nu am intalnit-o si din acest motiv am facut acest desen care ma prezinta pe mine in bratele ei.

Mai jos sunt doua desene reprezentand-o pe Rodica asa cum Grigorescu nu a pictat-o niciodata… nud.

3 comentarii:

Xenonisis spunea...

Nu stiam de Rodica, interesant... :)

Tu asa faci in general - te inspiri cu muzele altora?

:) :) :)

mysu san spunea...

Daca tu ai pictat si desenat astea, esti un talent rar. Dar chestia cu Rodica (desenul acela cu doua fete) ma scoate din sarite. Mi-as dori eu sa fiu cealalta fata de care zici tu. Pacat a santem generatii diferite.

Anonim spunea...

Draga Corina,
Este posibil ca marele Grigorescu sa se fi inspirat, cel putin in treacat, din poezia "Rodica" scrisa de V.Alecsandri pe la 1868.
Versurile sunt parca intregite de chipul si silueta fetei de pe...bancnota de 10 lei.
Reciteste poezia si nu vei regreta.
Cu bine.
Un cititor

Related Posts with Thumbnails