duminică, 18 decembrie 2011

Arborele mental, pictura făcuta cu cafea

Arborele mental pictura facuta cu cafea - The tree of the mind coffee painting

Ieri uitandu-ma pe o fotografie cu un preparat histologic cu neuroni piramidali din scoarța cerebrala mi-a venit ideea de a picta un asemenea neuron sub forma de arbore mental. Am luat o pensula si putina cafea care ramansese nebauta si am facut pictura de mai sus.pe care am intitulat-o “Arborele mental”. Arborele mental este copacul cu care oamenii se identifica iar atunci când il desenează se desenaza pe ei sub forma de copaci ca si cum subconștientul uman ar ști ca exista o legătura intre arbori si mintea umana: forma neuronilor care este foarte asemănătoare cu forma copacilor si din acest motiv psihologii folosesc testul copacului. Copacii desenați de subiecți spun foarte multe despre personalitatea acestora si despre starea lor psihica. Axonul neuronului este trunchiul arborelui mental ce se termina cu rădăcini care comunica cu alți arbori mentali din pădurea care este psihicul uman iar dendritele sunt ramurile, si ele legate alti “arbori”. Oare si pădurea funcționează ca si sistemul nervos uman? Imi pun aceasta întrebare pentru ca Marioara Godeanu a descoperit ca, la fel ca si neuronii, copacii comunica intre ei prin terminațiile rădăcinilor, existând semnale care se transmit de la un copac la altul așa cum se transmite influxul nervos de la un  neuron la altul. Oare o exista o inteligenta vegetala naturii si a pădurilor?

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails