miercuri, 18 septembrie 2013

Legenda lui Pygmalion si a creatiei sale, Galateea in viziunea mea si a altor artisti




Acestea sunt creatiile mele avand ca tema legenda statuii Galateea, creatia si marea iubire a sculptorului Pygmalion. Prin aceste desene si picturi am surprins momentul in care Afrodita, zeita iubirii, impresionata de dragostea puternica pe care o simtea sculptorul pentru propria creatie a transformat statuia intr-o femeie in carne si oase.
Acest subiect a fost abordat de multi artisti pana acum deoarece fiecare artist are Galateea lui ioar sentimentele puternice transformate in energie creatoare ii dau viata
Unul dintre artistii care au tratat acest subiect a fost Boris Vallejo. De cand aveam 14-15 ani ii admiram creatiile si trebuie sa recunosc ca stilul lui m-a influentat putin. Spre deosebire de mine Vallejo l-a inclus si pe Pygmalion in pictura iar Afrodita lipseste.

O alta creatie inspirata din legenda lui Pygmalion dar prezentand un Pygmalion in varianta feminina a fost realizata de Dorian Cleavenger, un alt artist care mi-a influentat stilul inca de pe vremea cand aveam 14 ani. Artistul prezinta o Galateea identica cu sculptorita. Aceasta este una dintre picturile mele preferate deoarece ma reprezinta intr-un fel. Mult timp mi-am dorit sa am langa mine pe cineva exact ca mine care sa ma inteleaga si sa ma iubeasca si din acest motiv multe dintre femeile pe care le-am pictat seamana cu mine, desi de multe ori nu m-am uitat in oglinda si nu am urmarit in mod constient asta.
Si pictorul francez Jean Leon Gerome a pictat in anul 1890 sarutul dintre Pygmalion si Galateea dar in locul Afroditei apare Cupidon, la fel ca si in pictura lui Lagrenée

Exista mult mai multe creatii avand ca tema aceasta legenda dar deocamdata ma limitez la cele de mai sus

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails