joi, 19 ianuarie 2012

Tabloul Nebuloasa Orion refacut dupa ce s-a deteriorat din cauza prafului din Bucuresti

Azi uitandu-ma peste picturile mele am constatat ca tabloul meu in ulei pe panza cu Nebuloasa Orion s-a deteriorat din cauza prafului plin de funingine, coroziv si abraziv din Bucuresti care a ramaas lipit pe panza murdarind si intunecand pictura. Acest praf din Bucuresti este prezent in cantitate foarte mare (Daca la tara stergeam praful si o luna nu aveam probleme aici il sterg si a doua zi nici nu se mai cunoaste ca a fost sters) si constine foarte multe substante care nu ar trebui sa fie in aer, probabil si fibre de azbest rezultate din santierele inetrminabile din oras, negru de fum(din cauza caruia s-a innegrit pictura mea si daca merg desculta prin casa ma fac neagra pe picioare chiar daca s-a facut curatenie cu o zi inainte) si cine stie ce alte substante corozive, toxice si cancerigene provenite din poluarea excesiva a orasului. Praful acesta este foarte abraziv si daca incerc sa-l sterg se zgarie suprafata pe care incerc sa o curat.  Bucurestiul e unul dintre cele mai poluate orase din Europa si se simte asta. Traficul auto intens, nenumaratele santiere, uzinele din zona Militari si gunoaiele care se ard mereu atat la gropile de gunoi asa-zis ecologice de la Giulesti-Sarbi si Glina precum si in alte parti ale orasului, toate umplu aerul din Bucuresti de noxe. Nici nu vreau sa ma gandesc cum arata plamanii bucurestenilor. Am incercat sa sterg acest praf dar nu se lua cu nimic si daca apasam mai tare pictura se zgaria si se strica si mai rau. Pana la urma am luat culorile de ulei si am refacut nebuloasa Orion si planeta pe suprafata careia se reflecta lumina nebuloasei si a stelelor. Mai jos este tabloul asa cum arata inainte.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails