miercuri, 11 ianuarie 2012

Prima iubire si eterna "Floare albastra" a lui Mihai Eminescu

O veche vorba din popor spune ca prima iubire nu se uita niciodata. Asa a fost si in cazul lui Mihai Eminescu, poetul fiind toata viata lui indragostit de Casandra Elena Alupului, chipul angelic si inocent al fetei cu parul balai din Ipotesti aparand in aproape toate poeziile lui.


Ea a murit la doar 19 ani cand poetul era plecat la studii si in memoria ei au fost scrise poeziile "Floare albastra" si "Mortua Est".
In aproape toate poeziile lui Mihai Eminescu se simte acel dor imens pe care poetul il simtea gandindu-se la ea.
 Ea a fost cea pe care Eminescu o numea "Femeie intre stele si stea intre femei " in poezia "Din valurile vremii" gandindu-se la ea chiar si dupa ani si ani si iubind-o asa cum a iubit-o in adolescenta.

Casandra era blonda cu ochii albastrii, albastrii ca si faimoasa "Floare albastra" a lui Eminescu, si probabil acesta a fost motivul pentru care a ales el floarea albastra, pentru ca aceasta floare ii amintea de ochii fiintei iubite.
 Ea era o copila vesela si inocenta, o adolescenta plina de viata care adora plimbarile prin codru pe sub teii infloriti ce miroseau atat de frumos si tot ce insemna viata si natura.
Citind poeziile si eu m-am indragostit de aceasta fata. Poeziile lui Mihai Eminescu m-au facut sa simt si eu dorul pe care l-a simtit poetul si sa vad cu ochii mintii mele imaginea ei angelica, atat de pura, atat de frumoasa, si sa simt nevoia sa o pun pe hartie si panza, dandu-i viata in felul asta asa cum a facut Eminescu prin poeziile lui.

Acestea sunt desenele si picturile mele inspirate din poezia "Floare albastra", creatii pe care le-am creat gandindu-ma la aceasta fata nevinovata cu parul de aur si ochii in culoarea florilor albastre si imagindu-mi ca e vie, reala, in fata mea si ca pot fi eu cu ea, in locul poetului.

Un comentariu:

tudor ion spunea...

Fabulos descriere despre prima lui iubire, ce sa lasat cu un mare poem "Floare albastra" mii de multumiri mult succes, cu drag !!!

Related Posts with Thumbnails