marți, 16 februarie 2016

Sappho si Gongyla

In versurile sale Sappho o implora pe o tanara numita Gongyla sa se intoarca la ea. Citind poezia am simtit si eu acel dor pe care l-a trait poeta si parca am vazut-o pe frumoasa Gongyla imbracata in alb, cu un trandafir in par, alaturi de lira ei.
Mai jos sunt versurile care m-au inspirat

Vino înapoi la mine, Gongyla, aici in seara asta,
Tu, trandafirul meu, cu lira ta din Lydia.
Desfatarea pluteste in jurul tau:
O frumusețe dorita.

Chiar si vesmantul tau imi fura ochii.
Sunt încântata:Eu, care pe vremuri
M-am plâns zeiței născute in Cipru-,
Pe care acum o implor

Să nu lase gratia mea sa se piarda vreodata
Ci mai degrabă să te aducă înapoi la mine:
Dintre toate femeile muritoare Singura
Pe care imi doresc cel mai mult sa o vad

Tabloul de mai sus prin care am dat forma si culoare celor 2 personaje, Sappho si Gongyla, este expus la sala ronda a Cercului Militar National, pana pe 29 februarie

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails