luni, 1 februarie 2016

Eranna Gyrinna Gyara si Gorgo in gradina poetei Sappho

Gradina poetei Sappho, pictura ulei pe panza


Sappho a scris o poezie dedicata fecioarelor pe care le initia in tainele feminitatii, ale artei si ale frumusetii in care a pomenit 4 fete: Eranna cea inalta, supla, semeata si mandra ca o regina, Gyrinna cu vocea ei divina, hipnotizanta, Gyara, o excelenta dasatoare si Gorgo, o printesa sezuala si suava precum floare de crin. In poezia ei Sappho compara fiecare fata cu o floare, thaisosul pe care il conducea fiind gradina de fete, o pepiniera unde tot ce era mai frumos intr-o fata era dezvoltat cu grija.

Acesta este cântecul meu despre fecioarele ce imi sunt dragi.
Eranna, o fată subțire te enumăr,
Când m-am uitat prima data forma și fata ta,
Supla ca o trestie, și total lipsita de gratie.
Dar odată cu statura ta impunătoare, au venit si grația și frumusețea
Cu tine atâția ani - O, nu imi este rușine
Pentru asta, Eranna, pentru că mândria ta are crescut
Totodată? Vai de tine! N-am cunoscut
O frumusețe parând mereu atat de disprețuitoare,
Ca și cum ai fi regina peste toate fiicele pământului !
Mnasidika este într-un fel mai plăcuta,
Decât Gyrinna mea - Ah, dar dulce suna
Vocea fără pereche a Gyrinnei! In extaz-transa
Ascult, ascult, în timp ce cântă Gyrinna.
Punctul tare al Gyarei este iuteala piciorului
Ca o caprioara, cu picioarele atat de usoare în dans,
Dansul l-aa învățat pe măsurile leutei mele.
Veșnic-pasionla Gorgo! - Este ciudat
Că am obosit de schimbari ale schimbărilor
Ale celor adorate de tine? - Ale rapsodiilor tale
De fiecare noua prietena, în timp ce iubirea vechi moare?
Bucurie ție, fata de rasă princiara,
Pentru ultima pe care o îndrăgești! Stai în îmbrățișarea ei -
Până strălucește o nouă stea în ochi tai răpiți!
Atașata de fecioare tu ești, eu cred, apoi ea.
Fantoma care fura noaptea fete tinere, pentru a fi
Alături de ea in tristețe in Hades
Aceasta este frumoasa mea gradina de fete: dulce cresc ele -.
Trandafir, violeta, asphodel și crinde zapada;
Și care este ce mai dulce, nu știu;
Pentru ca bratele roz și ochii înstelati sunt acolo.
Voci dulci ca mierea și obrajii in treceri frumoase.
Și asta va insemna ca, ma voi gandi, amintindu-mi mereu;
Pentru ca acestea vor înflori pentru totdeauna în cântecul meu.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails