duminică, 8 iulie 2012

Fata cu cercel de perla in viziunea mea si a lui Mihai Mafteuta

Girl with pearl earing mude pencil drawing - Fata cu cercelulu cu perla reproducere dupa piictorul olandez Johannes Vermeer desen ijn creion

Fata cu cercelul in forma de perla pictura reproducere dupa pictorul olandez Johannes Vermeer pictura de Mihai Mafteuta

Admirand tablourile pictorului Mihai Mafteuta expuse la pavilionul B din Herastrau am dat iar peste aceasta fata cu turban si cercel pe care am vazut-o de nenumarate ori in diverse variante realizate de diversi artisti. Vazand acest portret de atatea ori am devenit curioasa si am incercat sa aflu cine este aceasta fata cu turban si cercel de perla si de ce a inspirat atatia artisti. Oare ce o fi atat de special la aceasta fata cu ochii verzi ce poarta un cercel de perla in urechea stanga si are capul acoperit de un turban? Sa fie chipul ei angelic, privirea ei seducatoare sau rotunjimea formelor si stralucirea din ochii ei ce se gaseste si in perla cercelului?

Fata cu cercel de perla, tabloul original

Tot ce se stie despre aceasta fata este faptul ca ea a fost pictata in jurul anului 1665 de pictorul olandez Jan Vermeer van Delft. Nu se stie cine a fost muza lui Vermeer precum si a altor artisti care au urmat dupa el si care este povestea ei. Unii au presupus ca ar fi fost Maria, fiica pictorului in timp ce altii au scris si romane in care au imaginat povestea fetei, o servitoare de care pictorul se indragostise. Din pacate nu putem cunoaste adevarul si identitatea fetei din tablou va ramane mereu o enigma.

Pana acum au fost facute nenumarate reproduceri dupa acest tablou. Ieri am desenat-o si eu pe fata cu cercelul de perla dar spre deosebire de toti artistii care au facut reproduceri dupa tabloul lui Jan Vermeer van Delft am facut-o nud

Un comentariu:

Francinne spunea...

WOW,foarte tare.:)

Related Posts with Thumbnails