luni, 21 august 2017

Interpretari abuzive ale legii 12/1990 - pictorii nu au voie sa picteze in parc sau sa stea cu tablourile intr-un loc public

 
Azi un pictor mi-a povestit ca era sa fie arestat pentru ca... picta in parc. Initial nu mi-a vanit sa cred dupa care m-am gandit sa testez si eu aceasta realitate.
Am legat cateva tablouri de gardul Cismigiului, chiar in fata primariei si nu a trecut mult timp pana cand administratia locala s-a autosesizat si a trimis un politist dupa mine.
Eu am intrebat daca am incalcat vreo lege stand pur si simplu cu tablourile legate de gard FARA intentia de a vinde ceva, situatie in care da, as fi incalcat legea 12/1990 facand comert ilegal. Initial chiar de asta am fost acuzata dar am insistat ca nu vreau sa le vand si vreau doar ca lucrarile mele sa fie vazute, nimic mai mult si am intrebat daca exista vreo lege care interzice expunerea de obiecte de arta in spatiul public, fara un scop comercial. Politistul a recunoscut ca nu cunoaste toata legislatia si am fost surprinsa sa descopar ca un om al legii nu isi cunoaste obictul muncii, legile pe care ar trebui sa le apere.
Doar pentru a picta un peisaj in aer liber, un pictor trebuie sa obtina aprobari peste aprobari de la primarie, aprobari care se obtin foarte greu, altfel riscand sa fie fugarit de politie ca un terorist, ca si cum pictura ar pune in pericol siguranta publica, iar daca o anumita activitate cultural-artistica nu este pe placul puterii politice aceasta activitate este sugrumata prin interpretarea abuziva a unor legi sau prin mijloace economice, asta intr-o societate care se vrea democratica, mai bine zis o democratie mimata.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails