marți, 20 august 2013

Despre sfinxul dacic si celelalte constructii megalitice din Bucegi

Zamolxis xu mainile spre cer, marele lup alb si sfinxul dacic din Bucegi, desen in pix
Acestea sunt desenele mele reprezentandu-l pe Zamolxis alaturi de marele lup alb si de sfinxul dacic din Bucegi. 
Zamolxis, marele lup alb si sfinxul dacic, desen in pix
Am facut desenele de mai sus in 2011, dupa ce am fost la Babele si la monumentul dacilor din Bucegi, sfinxul ce priveste spre varful Omu unde se afla alt sfinx, unul asemanator cu cel de pe Marte.
Sfinxul de la Varful Omu
Din pacate partea dreapta a sfinxului a fost distrusa, la fel ca si gura acestuia, ochiul drept fiind tot ce a mai ramas din constructia megalitica datand de pe vremea dacilor. Din acest motiv in ziua de azi se considera ca sfinxul este doar o formatiune naturala.
Sambata am fost iar in Bucegi si am facut traseul de la babele spre Omu. Am vazut ca in zona sunt mai multi sfincsi, cum e si cel de langa Sarutul Babelor, o alta formatiune din piatra care seamana foarte mult cu sarutul lui Constantin Brancusi, probabil sursa de inspiratie a sculptorului.
Un sfinx mai mic si mai putin cunoscut dar foarte important pentru daci
Sfinxul de care vorbesc (cel din imaginea de mai sus) a fost un loc sacru pentru daci. Structura megalitica prezinta si un fel de platforma unde aveau loc ritualurile dacice. Exista si o parte intunecata. Pe aceasta platforma exista o mica adancitura, un fel de jgheab pentru scurgerea sangelui. Se pare ca aici se practicau sacrificii de animale sau chiar umane (de tipul ritualului descris in Miorita).
Babele si un sfinx mai mic si mai putin cunoscut din Bucegi



Un comentariu:

Anonim spunea...

A fost construit de extraterestri lesbieni, asa-i?

Related Posts with Thumbnails