luni, 21 ianuarie 2013

Critici si impresii dupa inca o zi de expozitie in Herastrau

Dupa cum ma si asteptam, deja multi dintre vizitatorii expozitiei mele de arta eminesciana din Herastrau  m-au intrebat in mod insistent de ce desenez numai femei si nu desenez barbati. Le-am explicat ca in primul rand muza lui Eminescu a fost o femeie si ca corpul unei femei este mult mai estetic decat corpul patratos si grosolan al unui barbat. Corpul unei femei are acea gratie pe care un barbat nu o are, acea finete care nu se poate compara cu nimic altceva. Un nud feminin inspira frumusete, gingasie si iubire. Prin formele sale rotunjite, prin rotunjimea sanilor si a coapselor corpul feminin a inspirat si inspira foarte multi artisti. Oare ei de ce nu au pictat sau sculptat barbati? Toti cei care ma intreaba mereu de ce nu desenez si pictez barbati ar trebui sa se gandeasca ca aproape toate operele de arta care au fost create pana acum au fost cu si despre femei, nu au fost inchinate barbatilor, nici macar cele realizate de femei. Aproape toti poetii au cantat femeia in versurile lor, aproape toti pictorii au pictat femei, nu barbati nud si in afara de Michelangelo si inca cativa toti sculptorii au avut ca muza femeia.


Se spune ca femeia este sexul frumos si se pare ca artistii cunosc asta mai bine decat oamenii obisnuiti.
Eu pana acum am desenat si barbatu nud la cursul de grafica de la facultatea de arte din 2006 pentru ca aveam numai modele de sex masculin, unul mai hidos decat altul si mai am tablouri in care apar personaje de sex masculin cum sunt cele de mai jos dar am constat ca aceste tablouri nu plac, nu sunt apreciate.


Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails