luni, 15 aprilie 2013

Mana cersetorului


Din pacate acest desen terifiant pe care l-am facut in seara asta prezinta o realitate pe care am vazut-o cu ochii mei in centrul Bucurestiului. Saptamana trecuta mergand de la Unirii spre Universitate am vazut pe partea stanga chiar in fata unui sediu de banca o cersetoare cu o mana gangrenata intinsa. Mana era umflata si vanata, degetul aratator lipsea si in locul lui era putina carne verde care atarna si si ineraul era bandajat. Si celelalte degete erau negre spre varfuri si mai erau portiuni cu carne verde, necrozata care cadea. Cand am vazut m-am ingrozit. Este trist ca exista oameni care putrezesc de vii pe strazi fara ca cineva sa se intereseze de soarta lor. Inainte de mult laudata revolutie din '89 nu existau oameni pe strazi pentru ca toti aveau un loc de munca si un adapost asigurat, fiecare om avea locul lui in societate. Acum sunt atatia oameni care ajung in halul asta pentru ca nu le ofera nimeni un loc de munca, nimeni nu mai are nevoie de ei, locurile de munca sunt din ce in ce mai putine si nu mai e loc pentru toti, competitia fiind din ce in ce mai acerba. E trist ca in ziua de azi pentru un trai cat de cat normal omul trebuie sa aiba performante supraomenesti si experienta cu carul desi e tanar. Sunt atatia tineri absolveniti de studii superioare care nu reusesc sa-si gaseasca un loc de munca dupa ce au invatat ani de zile si ajung muritori de foame asa cum sunt si foarte multe persoane trecute de 40 de ani care si-au pierdut locurile de munca pentru ca institutiile unde lucrau s-au desfiintat si sunt mereu respinse cand incearca sa-si caute un loc de munca sansele lor de angajare fiind nule. Ceea ce am vazut eu in centru si am desenat azi este unul dintre "beneficiile" capitalismului salbatic de dupa '89 cand s-a distrus un sistem care functiona pentru a face loc unei jungle in care cativa mafioti se imbogatesc si mult mai multi oameni ajung ca femeia pe care am vazut-o cersind cu mana in putrefactie, asta datorita lui Ion Iliescu si a altor politicieni care au distrus tara.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails