miercuri, 2 februarie 2011

Sappho alaturi de muza sa, Gongila

Sappho - Oil on canvas painting
După ce am citit o poezie scrisa de Sappho care se potrivește foarte bine cu pictura in ulei de mai sus m-am gandit sa intitulez tabloul “Sappho si Gongila” Gongila a fost una dintre tinerele fete pe care Sappho le-a iubit.
M-am mai gândit si sa fac o expoziție intitulata “Sentimente safice”, expoziție la care vor participa toate desenele si picturile reprezentand-o pe Sappho precum si cele inspirate din poeziile acesteia, cu excepția tabloului de mai jos care s-a furat in timpul unei expoziții in 2008.

Mai jos este poezia de care vorbeam de mai sus, poezie in care apare numele Gongila. Poezia a fost scrisa după ce Gongila a parasit insula si pe Sappho si exprima dorul si tristețea poetei.

Te rog

Vino inapoi la mine , Gongila , in aceasta noapte ,
Tu , trandafirul meu , cu lira ta lidiana ,
Deliciul pluteste de-a pururi in juru-ti ,
O dorita frumusete.
Chiar si simplele tale straie imi fura privirea .
Sunt vrajita , eu cea care odata
Am fost parata zeitei nascute in Cipru ,
Dar pe care o implor acum
Sa nu lase vreodata ca vraja sa imi rapeasca gratia ,
Ci , mai curand, sa te aduca inapoi la mine ,
Pe tine doar din muritoarele femei ,
Aceea ce-mi doresc mai mult s-o vad.

Niciun comentariu:

Related Posts with Thumbnails